Haber

İzmir Metro A.Ş. Yönetimi Tren ve Hat Bakımlarına Kesintisiz Devam Ediyor

izmir Büyükşehir Belediyesi iştiraki İzmir Metro A.Ş. İdare, tren ve hat bakım onarım faaliyetlerinin disiplinli ve kesintisiz bir şekilde devam ettiğini duyurdu. İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Yolcularımızın güvenliği ve konforu birinci önceliğimizdir.” Hatta 16 Kasım Perşembe günü vagonun raydan çıkması sonucu meydana gelen kazanın nedeninin, teknik incelemenin ardından kamuoyuyla paylaşılacağı belirtildi.

Özellikle sosyal medyada toplumu paniğe ve dehşete sürükleyecek yanlış yorumlamaların yapıldığına dikkat çeken Sayılkan, “İzmir Metrosu 20 yılı aşkın süredir şehrimize hizmet veren son derece disiplinli bir kuruluştur. Mekanik bakım onarım Hem trenlerimizde hem de hatlarımızda düzenli olarak faaliyetler yürütülüyor. Yolcularımızın güvenliği.” “Ve konfor bizim en büyük önceliğimizdir” dedi.

İzmir Metro A.Ş. vagonlarının ve bordürün bakım ve onarım faaliyetlerine ilişkin idareden şu bilgi paylaşıldı:

DÜZENLİ KONTROL VE TESTLER YAPILIYOR

Trenlerin bakım çalışmaları kilometre ve zaman bazında yapılmakta, uygulanmakta, takip edilmekte ve sonuçları analiz edilerek geleceğe yönelik projeksiyonlar hazırlanmaktadır. Kritik bileşenlerin denetimi ve sorunlu modüllerin değiştirilmesi gerçekleştirilir. Yıllık bakım kapsamında tüm filo için kapı, yolcu-sürücü kabini klima bakımı, iç muayeneleri, gürültü-ışık-sıcaklık ölçümleri, boji ağır bakımı, her 100 bin km’de tekerlek döndürme gibi mekanik bakım faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. .

Elektrik-Elektronik Bakım Bölümünde araçların elektrik motorlarının, takometre, ADK, ATP, TKİS sistemlerinin bakımları ile tüm araçların akü muayenesi, hızlanma kolu kontrol bakımları yapılmaktadır. Arızalar giderilir ve takip edilir. Periyodik Bakım Departmanında 1, 2 ve 3 numaralı periyodik bakımlar ve her bakımdan sonra testler yapılmaktadır. Periyodik bakım kilometreye dayalıdır. Üç farklı araç tipine göre her 6 bin, 9 bin ve 12 bin km’de 1 numaralı periyodik bakım; 2 No’lu periyodik bakım her 100 bin km’de bir, 3 No’lu periyodik bakım ise 5 yılda bir yapılmaktadır. Ayrıca atölyeye alınan tüm araçların operasyon sonrası temizliği ve genel kontrolleri her gün düzenli olarak yapılmaktadır.

RAYLAR İÇİN 35 AYRI BAKIM SÜRECİ VARDIR

Trenlerin çalıştığı rayların uzunluğu yaklaşık 40 km’dir. Sınırda bulunan ekipmanların, rayların ve 3. rayların mekanik bakım ve onarım çalışmaları da sistematik olarak yürütülmektedir. Haftalık, aylık, 6 aylık, yıllık ve 2 yıllık periyotlarda yapılan 35 farklı bakım türü daha bulunmaktadır. Bu bakımlarla hattın ideal geometrisi korunarak ray-tekerlek bağlantısı korunmuş olur. Günlük hat denetimleri kapsamında hattın durumuyla ilgili tespit edilen ve iyileştirme gerektiren sorunlara anında müdahale ediliyor.

Kaynak: ANKA / Ekonomi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu